Grand Canyon

Vanochtend om 6:15 opgestaan, aangekleed en ontbeten om rond 7:50 Shaun te ontmoeten bij de lobby.

Hierna zijn we door een kleine tourbus opgepikt om richting de Grand Canyon te gaan voor een dagtour.
Bij de tour waren incl. de gids in totaal 4 deelnemers (ze waren overboekt en wij zaten in bus 2)

Eerst vanuit Flagstaff een ritje van anderhalf uur richting de Grand Canyon. Onderweg vertelde de gids over de omgevingen waar we doorheen reden.

Uiteindelijk bij de park ingang aangekomen.

Na een korte pauze zijn we naar de rand van de Grand Canyon gelopen.
Onderstaande foto’s geven een beeld, maar je moet het echt met je eigen ogen gezien hebben. Het is echt bizar groot. De afgrond die je ziet op onderstaande foto’s is tot 6000 voet diep. Je hebt verrekijkers van 300 dollar nodig om gebouwen die op de grond staan uberhaupt te kunnen zien.
Na de eerste indruk zijn we een wandelroute van ongeveer 1,5 mijl gelopen langs de zuidrand van de Canyon.
(Heb nog veel meer foto’s, maar ik moet op reis aan mijn datalimiet denken ;-) )

Daarna bij een restaurant in het National Park wat gaan lunchen.
(En nee ik had niet alleen frietjes op ;-) )

Na de lunch zijn we weer in de bus gestapt om naar andere uitkijk punten te rijden.
Uiteindelijk kwamen we bij een oude wachttoren terecht.
Na de rondrit rondom de Canyon zijn we langzaamaan teruggereden naar Flagstaff.
In de woestijn nog een storm meegemaakt. Deze storm haalde te temperatuur naar beneden tot 59 graden Fahrenheit en hield tot in Flagstaff aan.
Daarna zijn Shaun en ik nog even wat gaan eten bij Wendy’s (een soort McDonald’s maar dan lekker) en daarna een ijsje/milkshake genomen bij ColdStone.
Hierna hebben we helaas afscheid moeten nemen voor deze trip en is Shaun weer richting huis gereden. We zien elkaar gelukkig weer in Dallas op 23 oktober.

Nadat Shaun naar huis was gegaan kreeg ik nog een incidentje met mijn huurauto. Het lampje “Tire Pressure Low” begon opeens te branden. Dus ik snel de dichtstbijzijnde “Car Care Service” opgezocht op het internet en daarnaartoe gereden. Het bleek dat door de temperatuurwisseling de druk in mijn banden iets omlaag gegaan was, en ook dat mijn auto een erg gevoelige druk sensor heeft ;-) Na een gratis “Tire check and refill” beurt kon ik mijn weg vervolgen zonder brandend waarschuwinglampje.

Hierna weer naar mijn hotel gegaan. Morgen mag ik weer in de auto stappen om 3 uur en 12 minuten richting Las Vegas te rijden.